لوله ی آزمایش : لوله ای است برای نگه داری و گرم کردن محلول ها و مایعات و نباید در هنگام گرم کردن ان بیش از ۳/۱ ظرفیت آن را پر کرد.آن را ته گرد می سازند تا در برابر گرمای مستقیم آتش، نشکند.

1377

برس لوله یا لوله شور: یکی از تجهیزات آزمایشگاهی نوعی برس که برای شستن وتمیز کردن دیواره ی درونی لوله ی آزمایش کاربرد دارد.برای شستن لوله آزمایش، برس را درون لوله آزمایش قرار می دهند و می چر خانند.

1377

قیف :وسیله ای شیشه ای ،پلاستیکی و … برای انتقال مایع ها از ظرفی بهظرف دیگر همچنین در صاف کردن و … به کار می رود.

1377

قیف جداکننده (دکانتور) : از آن برای جدا کردن مایعاتی که مخلوط نشدنی اند همانند آب ونفت استفاده میشود.

1377

شیشه‌ی ساعت :برای تبخیرسریع مایعات و محلول ها استفاده میگردد.

1377

بوته ی چینی :وسیله ای فلزی یا چینی که برای سوزاندن و یا ذوب کردن مواد به کار می رود. آن را با انبر(یا پنس بوته) برداشته و روی سه پایه و مثلث نسوز قرار می دهند.

1377

دسیکاتور(خشک کن):از آن برای خشک کردن مواد و یا محفوظ ماندن از خطر جذب گازها استفاده میشود.

کپسول چینی :از آن برای تبخیر سریع محلول ها و برای ذوب کردن مواد استفاده میشود.

1377

چراغ گازی(چراغ بونزن):به یاد مخترع آن بونزن (شیمیدان آلمانی )نامگذاری شده است. دارای دریچه ی هوا است که هنگامی که از آن استفاده نمی کنیم باید دریچه ی هوا را ببندیم تا آتش ، زرد رنگ و سردتر شده و دیده شود.

1377

چراغ الکلی: گاهی به جای چراغ گازی به کار می رود. پیش از استفاده حتما باید فتیله را تا حدی درآوریم تا بخارهای الکل بیرون رود و چراغ منفجر نشود.

1377

قاشقک (اسپاتول،کاردک) :وسیله ای است چینی یا فلزی ،مانند قاشق (با دو سر )که برای برداشتن مواد جامد از ظرفی وانتقال آن به ظرف دیگر کاربرد دارد.

1377

آبفشان :ظرف محتوی آب مقطر است که برای شستشوی رسوب و یا اضافه کردن آب مقطر به کار می رود.

1377

همزن شیشه ای:میله ی شیشه ای تو پر که برای مخلوط کردن محلولها ویکنواخت کردن گرمای یک محل به کار می رود.

1377

هاون چینی: برای له کردن و ساییدن مواد استفاده می شود. نباید دسته هاون را درون هاون بکوبیم.

1377

بورت :یکی از وسایلی که برای اندازه گیری و برداشتن حجم معینی از مایعات به کار میرود. از متداول ترین انواع آن بورت شیردار است. براساس میلی لیتر درجه بندی میشود و صفر آن بالا ، ۱۰۰آن در پایین قرار دارد.

13771377

جا لوله ی آزمایش: وسیله ای چوبی،پلاستیکی یا فلزی که برای نگهداری لوله آزمایش کاربرد دارد.

1377

لوله گیر :وسیله ای فلزی یا چوبی که برای نگهداری لوله آزمایش به هنگام گرمکردن (لوله گیر فلزی)و گرفتن آن (لوله گیر چوبی) به کار می رود.

13771377

لیوان آزمایشگاهی یا بشر:لیوان آزمایشگاهی که دارای دو نوع شیشه ای و پلاستیکی میباشد .از بشر برای برداشتن حجم معینی از مایعات و گرم کردن محلول ها ، تهیه محلول ها ، حل کردن مواد و انتقال محلول ها استفاده می گردد.بشر به اندازه های حجمی متفاوت موجود است. آن را روی سه پایه و توری نسوز قرار می دهند. برای تبخیر ،گرم کردن،صاف کردن وغیره… کاربرد دارد. با توجه به حجم آن مشخص می شود (مانند: ۶۰۰ سی سی، ۲۵۰ سی سی ، ۱۰۰۰ سی سی و … )

1377

ارلن مایر:ظرفی مخروطی شکل است که برای گرم کردن محلول ها و مایعات و یا نگهداری آنها وهمچنین برای همزدن مخلوط ها کاربرد دارد. (مانند: ۶۰۰ سی سی، ۲۵۰ سی سی ، ۱۰۰۰ سی سی و … )

1377